تیزر چیست؟
بی شک بار‌ها و بارها شنیده‌اید که افراد حرفه‌ای یا اشخاص غیر‌حرفه‌ای در مورد چیزی به نام تیزر صحبت کرده‌اند. تیزر فلان برند، تیزر فلان فیلم، تیزر فلان تئاتر و. که در اغلب موارد هم دقیقا منظورشان تیزر نیست، منظورشان آگهی تلویزیونی ا‌ست .


 اما تیزر چیست‌؟ تیزر نام یک محصول یا یک خدمت نیست، بلکه نام یک تکنیک برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی یا رسانه‌ محیطی‌ و چاپی است . در مقایسه با اشكال و روش‌های دیگر تبلیغاتی، برای ساخت تیزرها زمان بسیار بیشتری اختصاص داده می‌شود. تمامی مراحل ساخت یك تیزر از حساسیت بالایی برخوردار هستند كه قصور در هر مرحله می‌تواند نتیجه كار را  تا حد قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. بر این اساس و با توجه به هزینهء بسیار زیادی كه غالبا صرف ساختن تیزرهای تبلیغاتی می‌شود باید در تمامی مراحل ساخت تیزرها دقت و حساسیت لازم را به كار گرفت
 
تیزر (Teaser)
واژه تیزر که به معنای اذیت‌کننده است، اصطلاحا به رفتاری گفته می‌شود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل ایجاد حس کنجکاوی می‌کند. شما نمی‌دانید با چه برند یا چه شرکت یا چه چیزی روبه‌رو هستید. پیامی در حال انتقال است اما نمی‌دانید هدف چیست. آیا قرار است محصولی فروخته شود؟ آیا قرار است فیلمی معرفی شود؟ تبلیغ‌کننده کیست؟ و سوال‌های دیگر؛ در این قسمت شما وارد مرحله‌ای به نام Teasing شده‌اید و حس کنجکاوی در شما شکل گرفته و پر از سوال هستید که این آگهی مربوط به چیست ».


تیزر‌ها باید از دو مرحله بیشتر باشند، چرا که اگر در همان ابتدا همه‌ چیز برای شما روشن شود، شما دیگر به دنبال کشف یا پیگیری نیستید و همه چیز همانجا تمام خواهد شد اما مرحله بعد Openingیا باز شدن آگهی است در این مرحله راز آگهی فاش می‌شود و شما با چرایی و پیام اصلی آگهی روبه‌رو می‌شوید.

 

تیزر تبلیغاتی صوتی چیست ؟

تكنيك صدا

تیزر ,آگهی ,می‌شود ,مرحله ,یک ,فلان ,تیزر فلان ,مراحل ساخت ,یا چه ,حس کنجکاوی ,نام یک
مشخصات
آخرین مطالب این وبلاگ
آخرین جستجو ها